• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • https://www.facebook.com/insanveislamcom/
  • https://twitter.com/insanveislamcom?lang=tr

KURAN'DA KADINLARIN ÇALIŞMASINA MANİ AYET YOKTUR

Mesela Musa nebiyi annesi, bir vahye dayanarak nehre bırakır. Musa nebiyi Firavunun eşi bulur ve sahiplenir.
.
Bebek olduğu için süt anneye ihtiyacı vardır. Ve Musa nebinin annesi, süt anne olarak işe alınır. Hem de kendi evi dışında, yabancı erkeklerin olduğu bir yerde
.
Sebe Melikesi Belkıs devletin başındaki yöneticidir. Ve bu kıssa anlatılırken bu durum kınanmaz ve yanlış olduğu söylenmez
.
Hayvanlarını sulamak için su başına gelen iki kız kardeş de çalışmaktadır. Su başındaki erkekleri güvenilir görmedikleri için mesafeli olmuş, ama Musa nebiyi güvenilir gördükleri için muhatap almışlardır. 
.
Tüm bunlara da gerek yok aslında. Sonuçta kadının çalışmaması için kesin emir olması gerekir. Ancak böyle bir emir yoktur. Kadın isterse çalışabilir. Ancak Nisa 34'e göre evin geçiminden erkek sorumludur.
.
Nebi, kadınlarına "evlerinizde vakarlı oturun" diyen ayette, oturun diye çevrilen kelime "Ve karne"dir. Hakkı Yılmaz'ın bu ayetle ilgili açıklamasını ekliyorum: 
.
"Bu sözcüğe bazen "karara" derler, oturmak, karar kılmak manasında kullanırlar. Ama evlerinizde vakarlı olun der. Oturun demez. 
.
Ahzab 32'de Peygamberin kadınları diye başlar. Bu sadece eşleri değildir. Annesi, kız kardeşi, kızı ... dir.
.
Nebinin kadınları o gün için bir nevi kamu görevlileridir. Nebiden öğrendiklerini topluma öğretecek öğretmen gibiler.. Evlerinize gelip sizden bilgi isteyenlere karşı cevap verirken, ciddi ve ağırbaşlı olun, sululuk etmeyin der ayette Allahu alem"
.
Bu ayet, kamuda çalışan kadınlar için de geçerli olabilir. Zira nebilerde bizim için güzel örnekler varsa, nebi kadınlarında da mümin kadınlar için örnekler vardır elbette
.
Şuh sözler ve hareketlerde bulunup insanların aklını karıştırıp kalbini kaydıracak söz ve davranışlarda bulunmamak çalışan mümin kadının da yapacağı bir tavır olmalıdır inşaAllah

MEHTAP GÖZÜKAN

Yorumlar - Yorum Yaz